29 Mart 2012 Perşembe

Nostaljik bir esinti : PEPLUM

Geçtiğimiz kışın en önemli moda trendiydi peplum, ancak kışla yetinmeyip ilkbahar-yaz sezonunun da favori parçası olmaya aday... 19. yüzyılda ilk olarak kullanılan Peplum, 1940'larda kadınsılığı ön plana çıkaran bir parça olarak tekrardan moda dünyasında yerini buldu. Asıl çıkış noktasının Antik Yunan'daki tunikler olduğunu okudum ne kadar doğru bilemiyorum :))



Scarlett Johansson


Peplum, eskiden ceket uçlarına ilave edilen fırfır ya da eteğe benzeyen bir parçaya verilen isim. Günümüzde ise sadece ceketlerde değil, bluz uçlarında, eteklerde hatta gelinliklerde bile bu parçanın kullanıldığını görmekteyiz. Zayıf, ince uzun ya da bel çıkıntısı olan kişilere bu elbiseleri, ceketleri çok yakıştırıyorum. Kadını çok zarif ve gerçekten kadınsı gösteren bir parça olduğunu düşünüyorum...



                  Natasha Bedingfield   -    Emma Stone     -     Nicole Kidman                       


Cameron Diaz   -   Blake Lively

Cameron Diaz'ın beyaz dizaltı peplum elbisesine bayıldım, ince fiziğine de çok yakışmış... Buarada peplum etek ve elbiseleri giyerken vücut yapımıza dikkat etmeliyiz, baseni olanlar bu elbise ve etekleri giymekten kaçınmalı. Ayrıca fırfır diye adlandırdığımız ek yeri kalın olmamalı hatta ince olanları vücudumuzu da daha ince gösteriyormuş :))



Eva Longoria





Stella Mccartney, Marc Jacobs, Givenchy, Miu Miu, DKNY gibi tasarımcı ve markaların yanı sıra daha alabileceğimiz makul markalar da bu sene koleksiyonlarında peplumu kullanmış : İpekyol, Zara, Koton, Mango... Aralarından bir kaç modeli sizler için seçtim :))




Altta ve üstte görmüş olduğunuz aynı model peplum elbiseler Zara'dan fiyatı 199,95 TL








Etekler, Koton'un yeni sezonundan soldaki eteğin fiyatı 79,99 TL...



Kırmızı peplum etek Zara'nın ben bu eteğe bayıldım fiyatı 139,95 TL...




Peplum bluz Mango'dan renkli kısa ve dizde kalem eteklerle çok hoş durur diye düşünüyorum fiyatı 69,99 TL...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder